W okresie od marca do kwietnia 2018 r. odbyło się po 1 szkoleniu stacjonarnym w Warszawie w wymiarze 8 godzin dziennie. Szkolenia miały na celu poszerzenie kompetencji uczestników projektu z zakresu legislacji i procesu stanowienia prawa gospodarczego i prawa pracy. Podczas szkoleń podjęto następującą tematykę:
- Jak działa proces legislacyjny? (data szkolenia 17.03.018, 4 godz., prowadzący – mec. Ryszard Bigosiński)
- Techniki skutecznej komunikacji i wystąpień publicznych w kontekście sytuacyjnym konsultacji (data szkolenia 17.03.2018, 4 godz., prowadzący – Adrian Kubicki)
- Zasady wynagradzania pracowników - rodzaje umów i składniki wynagrodzeń, wpływ regulacji prawnych na swobodę kształtowania wynagrodzeń na przykładzie wynagrodzeń pracowników ochrony zdrowia (data szkolenia 14.04.2018, 4 godz., prowadzący mec. Ryszard Bigosiński)
- Wywieranie wpływu, lobbing (data szkolenia 14.04.2018, 4 godz., prowadzący Tomasz Pietrzak).
Podczas szkoleń uczestnikom projektu zapewniono materiały szkoleniowe tj. np. skrypt szkoleniowy i wydruk prezentacji multimedialnej, stanowiące wygodne podręczne źródło wiedzy, które wykorzystywane jest również po zakończonym szkoleniu do dalszego samokształcenia.
Odbyte szkolenia miały na celu:
- Poszerzenie wiedzy w zakresie działania procesu legislacyjnego.
- Poszerzenie wiedzy w zakresie technik skutecznej komunikacji i wystąpień publicznych.
- Poszerzenie wiedzy w zakresie zasad wynagradzania pracowników (rodzaje umów i składniki wynagrodzeń, wpływ regulacji prawnych na swobodę kształtowania wynagrodzeń na przykładzie wynagrodzeń pracowników ochrony zdrowia).
- Poszerzenie wiedzy w zakresie technik wywierania wpływu/lobbingu.
Efektami kształcenia, jakie uczestnicy projektu osiągnęli dzięki udziałowi w szkoleniu były m.in.:
- nabycie wiedzy z zakresu: funkcjonowania systemu prawnego i procedur legislacyjnych, zasad budowania autorytetu, zasad poprawnej komunikacji interpersonalnej, zasad wynagradzania pracowników, modeli negocjacyjnych oraz technik wywierania wpływu na otoczenie.
- nabycie umiejętności w zakresie: wykorzystywania i zastosowania technik prawodawczych, zastosowania pozytywnej komunikacji interpersonalnej, przekazywania informacji zwrotnej, określenia swoich mocnych i słabych stron, zastosowania w praktyce przepisów dot. wynagradzania pracowników, pracy w zespole profesjonalistów, stosowania technik wywierania wpływu w ujęciu osiągnięcia zakładanych rezultatów w negocjacjach.
- nabycie kompetencji społecznych tj.: rozpoznawanie własnych ograniczeń, potrzeb edukacyjnych, planowania aktywności edukacyjnej, zwiększone możliwości uzyskiwania wpływu na otoczenie w zakresie monitoringu prawa.
Szkolenia miały charakter praktyczny i prowadzone były w interaktywnej formule otwartej i formie warsztatowo-dyskusyjnej, uwzględniającej propozycje uczestników, case study, wymianę doświadczeń oraz ćwiczeniowej z elementami wykładu.
Uczestnicy projektu byli zadowoleni z wysokiego merytorycznego poziomu szkoleń, które ocenili jako bardzo przydatne podczas opiniowania projektów aktów i udoskonalania dotąd stosowanej przez partnerstwo metodyki monitoringu.