W okresie od lipca do sierpnia 2018 r. odbyło się po 1 szkoleniu stacjonarnym w Warszawie w wymiarze 8 godzin dziennie. Szkolenia miały na celu poszerzenie kompetencji uczestników projektu z zakresu legislacji i procesu stanowienia prawa gospodarczego i prawa pracy. Podczas szkoleń podjęto następującą tematykę:
- Projekt ustawy o jawności życia publicznego i jej procedowania jako przykład procesu stanowienia prawa i konsolidacji prawa. Wskazanie konsolidowanych ustaw, omówienie ich unormowań i zmian wprowadzanych w projekcie ustawy (data szkolenia 07.07.2018, 4 godz., prowadzący mec. Ryszard Bigosiński)
- Budowanie pozycji eksperta w kontekście motywacji uczestników projektów do prowadzenia monitoringu prawa. Proces budowy wiedzy eksperckiej. Proces ewaluacji i wyznaczania momentów kontrolnych w procesie budowania pozycji eksperta monitoringu prawa. Umiejętność przekazywania wiedzy i coachingu jako eksperta (data szkolenia 07.07.2018, 4 godz., prowadzący Tomasz Pietrzak)
- Projekt ustawy o opiece zdrowotnej nad uczniami - nowe rozwiązania prawne, stan prac legislacyjnych, konsekwencje dla podmiotów wykonujących działalność leczniczą (data szkolenia 25.08.2018, 4 godz., prowadzący mec. Ryszard Bigosiński)
- Współpraca z mediami – specyfika i fundamenty. Jak zainteresować media i opinię publiczną w kontekście monitoringu prawa. Tworzenie programów scalających działania monitoringu prawa jako umiejętność tworzenia kontentu dla mediów (data szkolenia 25.08.2018, 4 godz., prowadzący Tomasz Pietrzak)
Podczas szkoleń uczestnikom projektu zapewniono materiały szkoleniowe tj. np. skrypt szkoleniowy i wydruk prezentacji multimedialnej, stanowiące wygodne podręczne źródło wiedzy, które wykorzystywane jest również po zakończonym szkoleniu do dalszego samokształcenia.
Odbyte szkolenia miały na celu:
- Poszerzenie wiedzy w zakresie prawa gospodarczego i prawa pracy, w tym zwłaszcza w zakresie jego wpływu na działalność leczniczą na konkretnym przykładzie regulacji prawnych dot. ustawy o jawności życia publicznego i jej procedowania jako przykład procesu stanowienia prawa i konsolidacji prawa.
- Poszerzenie wiedzy w zakresie budowanie pozycji eksperta.
- Poszerzenie wiedzy w zakresie prawa gospodarczego i prawa pracy, w tym zwłaszcza w zakresie jego wpływy na działalność leczniczą na konkretnym przykładzie regulacji prawnych dot. ustawy o opiece zdrowotnej nad uczniami.
- Poszerzenie wiedzy w zakresie możliwości zainteresowania mediów i opinii publicznej.
Efektami kształcenia, jakie uczestnicy projektu osiągnęli dzięki udziałowi w szkoleniu były m.in.:
- Nabycie wiedzy z zakresu: zna zasady tworzenia prawa i procedurę opiniowania aktów prawnych; elementów budowy procesu tworzenia pozycji eksperta; rodzajów i charakteru mediów.
- Nabycie umiejętności z zakresu: opiniowania aktów prawnych, zastosowania różnych modeli opiniowania aktów prawnych; segregacji i doboru wiadomości ze zbudowanego doświadczenia oraz selekcji informacji oraz technik w celu budowy nowego doświadczenia jako eksperta; formatowania komunikatu w odniesieniu do rodzaju medium.
- Nabycie kompetencji społecznych tj.: rozpoznawanie własnych ograniczeń, potrzeb edukacyjnych, praca w zespole ekspertów; umiejętne wykorzystanie wiedzy i technik jako eksperta; zainteresowanie mediów swoją działalnością.
Szkolenia miały charakter praktyczny i prowadzone były w interaktywnej formule otwartej i formie warsztatowo-dyskusyjnej, uwzględniającej propozycje uczestników, case study, wymianę doświadczeń oraz ćwiczeniowej z elementami wykładu.
Uczestnicy projektu byli zadowoleni z wysokiego merytorycznego poziomu szkoleń, które ocenili jako bardzo przydatne podczas opiniowania projektów aktów i udoskonalania dotąd stosowanej przez partnerstwo metodyki monitoringu.